Tugas dan Tanggung Jawab:Membantu mengelola batas dan persyaratan kredit pelanggan berdasarkan laporan kredit, laporan keuangan, dan riwayat pembayara..
Tugas dan Tanggung Jawab:
Membantu mengelola batas dan persyaratan kredit pelanggan berdasarkan laporan kredit, laporan keuangan, dan riwayat pembayaran.
Berkolaborasi erat dengan tim penjualan untuk memastikan penagihan yang akurat dan tepat waktu atas barang dan jasa yang diberikan kepada pelanggan.
Menerbitkan faktur pajak lokal yang akurat untuk pelanggan yang bertransaksi dalam mata uang lokal, memastikan kepatuhan terhadap undang-undang pajak lokal, dan mengonfirmasi jumlah pembayaran dengan pelanggan untuk memastikan keakuratan dan konfirmasi
Menyelidiki dan menyelesaikan perbedaan penagihan dan perselisihan secara tepat waktu untuk menjaga kelancaran operasi bisnis.
Memantau laporan umur piutang untuk mengidentifikasi piutang yang telah jatuh tempo dan mengambil tindakan yang tepat untuk penagihan.
Mengembangkan dan menjaga hubungan positif dengan nasabah untuk memfasilitasi komunikasi yang terbuka dan penyelesaian masalah pembayaran yang tepat waktu.
Memberikan dukungan selama audit dengan mengumpulkan dokumentasi yang relevan dan membantu auditor dengan pertanyaan yang berkaitan dengan kredit dan penagihan.
Selalu mengikuti perkembangan peraturan industri dan praktik terbaik yang terkait dengan manajemen kredit dan penagihan.
Memenuhi semua tugas lain yang ditugaskan oleh manajemen
Requirements:Minimum education S1, all majorsHave a minimum of 2 years’ experience as a sales manager and ever worked in Shoes/Garment/Label industr..
Requirements:
Minimum education S1, all majors
Have a minimum of 2 years’ experience as a sales manager and ever worked in Shoes/Garment/Label industrial is prefer
Have factory audit experience
Understand and comprehend the sales process in Modern Market
Have good interpersonal skills and leadership skills
Able to work in team or individually
Mastering good English and Mandarin (spoken and written)
Able to work in details
Able to operate a computer and system, especially the Ms program. Office
Have good presentation skills
Key Roles:
New Business Acquisition
Develop Strong pipeline and new client
Maintaining Client Relationship
Handle day to day operations
Manage all account in portfolio
Monitor team progress on Sales and Customer Service
Ability to train the Salesforce
Ability to review and check contract, MOU and agreements for company.
Prepare drawing (calculation sheet and hose) for domestic market and Malaysia marketPrepare and check drawings (fitting, ancillary, others related to ..
Prepare drawing (calculation sheet and hose) for domestic market and Malaysia market
Prepare and check drawings (fitting, ancillary, others related to product) for domestic market and Malaysia market.
Prepare document for design and development of hose product (planning, input, output, review, verification, validation)
Review contract content, prepare inquiry letter for making procedure and prepare making procedure
Prepare and check travel card of every MH order
Prepare travel card package (BOM, actual material cost)
Prepare drawing list, Inspection Test Plan (ITP) and another document for customer
Prepare procedure related to specification, technical and process of the product and make sure in line with actual production
Investigate the nonconformity (NN) and prepare the corrective action and preventive action to solve a problem
Research and conduct trial to new part, new material for improvement and cost down, and coordinate with related section