Kualifikasi :Seluruh jurusanUsia maksimal usia 35 TahunMemiliki pengalaman minimal 1 tahun di bidang PurchasingMemiliki kemampuan bernegosiasi dan komunikasi yang baikMampu mengoperasikan Ms OfficeMampu mengendarai mobil menjadi nilai tambah
Uraian Tugas :· Melakukan penagihan terhadap debitur yang telah lewat dari tanggal jatuh tempo angsuran· Melakukan follow up kepada debitur untuk tanggal janji pembayaran angsuran· Menyusun jadwal kunjungan· Melakukan kunjungan ke debitur dan memantau dan memperoleh informasi terkait dengan kondisi konsumen atapun keberadaan kendaraan
Uraian Tugas :· Melakukan penagihan terhadap debitur yang telah lewat dari tanggal jatuh tempo angsuran· Melakukan follow up kepada debitur untuk tanggal janji pembayaran angsuran· Menyusun jadwal kunjungan· Melakukan kunjungan ke debitur dan memantau dan memperoleh informasi terkait dengan kondisi konsumen atapun keberadaan kendaraan
Uraian Tugas :· Melakukan penagihan terhadap debitur yang telah lewat dari tanggal jatuh tempo angsuran· Melakukan follow up kepada debitur untuk tanggal janji pembayaran angsuran· Menyusun jadwal kunjungan· Melakukan kunjungan ke debitur dan memantau dan memperoleh informasi terkait dengan kondisi konsumen atapun keberadaan kendaraan
Hative Kecil, Sirimau, Kota Ambon, Maluku, Indonesia / Pt. Tri Samudra
Memproses Faktur yang akan dikirimkan ke customer pada sistem perusahaan. Memproses Faktur yang telah dikirimkan pada sistem perusahaan. Melakukan serah terima Faktur kepada Admin Nota
Ensuring the receipt and inspection of incoming goods according to orders.Conducting the process of receiving and checking the quality of goods.Communicating with distributors to ensure the availability of appropriate stock.Optimizing the receiving process to enhance efficiency and accuracy.
Jobdesc : 1. Calculate and manage material costs.2. Update balance sheets for customers monthly.3. Create monthly purchase orders for materials from Customers and Head Office.4. Update incoming shipment data from KNSS daily.5. Adjust FOB values monthly.6. Update production shift schedules monthly.7. Input orders for KNSS monthly, prepare quotations...
Bendungan Hilir, Tanah Abang, KOTA ADM. JAKARTA PUSAT, DKI JAKARTA, Indonesia / Pt. Os Selnajaya Indonesia
Jobdesc : 1. Control the implementation of project operations2. Carry out project operational activities3. Plan work schedules for foremen4. Planning and calculating the need and placement of materials and manpower5. Plan the use of equipment6. Organizing project operational activities7. Coordinate with Safety related to K38. Coordinate with materi...
Jobdesc : 1. Control & Monitoring import regulation2. Make custom document BC23/BC27/PIB3. Manage and End import /Export process4. Understand import license process BPOM/B3/LS
Bendungan Hilir, Tanah Abang, KOTA ADM. JAKARTA PUSAT, DKI JAKARTA, Indonesia / Pt. Os Selnajaya Indonesia
Jobdesc: This staff will visit the local purchasing staff of these potential customers (companies) and develop good business relationships.Through the local purchasing staff of customers, this staff will find out what kind of products the customer wants.Then he/she will start looking for a supplier (a manufacturer) that can make the products reques...
Jobdesc: ・Handling products for MI (Music Instrument)・Pursuing sales target for monthly, quarterly and yearly・Maintain a good relationship with dealer・Manage sales activity in authorize dealer・Manage and support if dealer has a problem and need support from principle・Handling administration duties related with sales activity・Reporting to Sal...
Sales activity (include preparing quotation, receive PO, handling delivery, maintain customers)Negotiate with customers and related department.Analyze customer complain (problem solving).Analyze forecast for arrange stock and check for order quantity.Calculate & control stock order against delivery and forecast.Conduct internal & external m...